5. – 11. 7. 2020
Po příjezdu dalších členů posádky a menší aklimatizaci se cestovatelé z Teheránu vydávají směr jih. Prvním větším záchytným bodem má být město Isfahán, které je třetím největším v zemi a leží ve stejnojmenné provincii. Šlo o dlouhý přejezd, skoro 450 kilometrů.
Protože s námi jede i Bludičky (obytný vůz Adria), má tým skvělou možnost pro pořízení jedinečných záběrů naší Trajdy (T815), které pak diváci budou moci vidět na podzim letošního roku na Prima ZOOM, a to v seriálu Tatra Kolem Světa 2.
Za volantem Bludičky seděl Marek Havlíček, náčelník výpravy TKS2 a Eva, nově příchozí kameramanka. Jedou vždy o něco napřed po předem domluvené cestě, aby se mohlo počkat na Trajdu a natočit její průjezdy krajinou. Po zhruba 170 kilometrech od výjezdu z metropole přichází Markovi zpráva, že Trajda zapadla, a to během neplánované odbočky na solné pláni u Hoz-e Soltan Salt Lake. Terén byl skutečně měkký, takže se začala bořit i Bludička, která ve finále také zapadla.
Kluci vytáhli lopaty a začali společnými silami vykopávat tatrovku. V rámci letitých zkušeností ve vyprošťování se se opodál vyhloubila více než metrová jáma, do které se umísila deska, která byla následně zakopána a lanem, které bylo kolem desky pod nánosem zeminy obmotané se kluci pokusili vůz vytáhnout navijákem. To se bohužel nepovedlo. Svou pomoc jim nabídl za úplatu i místní člověk, který přijel se svým bagrem. Trajdu se vytáhnou podařilo, ale díky tomu se zahrabal zase bagr. Na oplátku ho tedy začala vyprošťovat Trajda. Vše skončilo hluboko zapadlými koly všech vozidel.
Díky přátelství, které tým TKS2 navázal v Teheránu, jim na pomoc přijela parta z Červeného půlměsíce, která se mimo jiné stará o silniční pomoc. Společnými silami všechna vozidla po dlouhých 32 hodinách vyprostili. TKS2 pak společně s místními odjeli do nejbližšího města Qom, kde cestovatelé přenocovali.
Následující den se nesl v duchu revize a oprav expediční Trajdy. Díky zapadnutí se zničil naviják, který se během snahy vytáhnou vůz spálil. Své následky si z více než den a půl dlouhého vyprošťovacího boje odnesl držák na rezervy, který se utrhl, blatníky, několik utržených drátů, které vedly k čidlům pro sledování polohy, popraskaly i hadice na vodu, které nevydržely křížení se nástavby – některé z nic byly následně vyměněné za železné, plus promáčklé skříně, zejména ta zadní pod rezervními pneu. Vše bylo třeba opravit, posvařovat, a tak se i v následující době dělo.
Po příjezdu do Isfahánu si cestovatelé zaslouženě vychutnávají klidnou atmosféru kouzelného města, která je zakončená podmanivým západem slunce nad nedalekými písečnými dunami v poušti Varzaneh.
Čerstvé zážitky můžeš získat e-mailem. Snadno a zdarma.
Díky tomu budeš vědět co se děje, jak expedice probíhá a co právě zažíváme. A kdo ví, třeba tě zaujme a přidáš se k nám.