Před pár dny (24. května 2020) jsme se vás všech na našem FB profilu zeptali, co vás zajímá o výpravě TKS2. Na všechny otázky – a že jich nebylo málo, díky za ně – odpověděl Marek, bez kterého by se kola naší Trajdy neroztočila.
Určitě se nám tenhle formát komunikace líbí, a tak budou i další takové blogy a odpovědi budu vždy od různý členů našeho týmu, aneb JEDEME V TOM SPOLEČNĚ))
Budeme se snažit! Chceš-li víc fotek a víc zážitků, můžeš všechny členy, kteří jsou na cestě sledovat přímo na jejich sociálních sítích, jsou to jejich osobní profily, jejich osobní pohled.
Zatím jsme stopaře neviděli, považuju-li stopaře za cestovatele, to že si nás lidi spletou s autobusem a mávají na nás na zastávce, to je neustále, ale těm nestavíme (-:
Ano jdeme i do Mongolska. Samozřejmě, že se uvažovalo i o odložení a řešilo se, jak by se to mohlo udělat, jaké by to mělo následky, jaké reakce. Nakonec jsme se rozhodli pokračovat. Jedno z našich hesel je: „Vždy existuje cesta“, nebo „Cesta je cíl“, a tomu všemu bychom se zřekli, kdybychom to vzdali, přestali hledat cestu, přestali považovat cestu jako cíl. Další závazy jsou našim partnerům, smluvně je často ve smlouvě postih za neposkytnutí toho, na čem jsme se dohodli, ano mohli bychom se soudit, dohadovat, domáhat práva, ale přijde nám víc fér pro to udělat maximum, kór když vidíme, že cesta existuje. Původní expedice měla trvat dva roky a nakonec trvala tři roky. Naše expedice má trvat tři roky a nyní máme tři měsíce zdržení.
U hranic s Arménií to bylo opravdu náročné a všude nás vyháněli v zájmu našeho bezpečí. Při přejedu do centrálního Turecka a na sever k Černému moři, tam už se hledala místa sama a nikdo nás nevyháněl ani nepřesouval jinam.
Tvou odpověď píšu 30. 5. 2020 v 9:16, jsme na pláži, svítí sluníčko a je přesně 24 stupňů.
Prezentujeme Českou republiku, ale většinou si lidi vzpomenou, až když slyší CZECHOSLOVAKIA a až pak chápou Česká republika, často prostě ani neví a jen se chytnou u fotbalistů či podobně.
Pro seriál a filmový materiál by bylo super, kdybychom se hádali, byla ponorka, ale jsme super parta. Vaříme si sami, nejčastěji vaří Lukáš. Snažíme se ochutnat samozřejmě místní kuchyni. Navštěvujeme konzuláty, velvyslanectví, často na nich sázíme stromy – jako třeba v Ankaře olivovník.
Včera jsme dělali video, ve kterém tě seznámíme s týmem a Trajdou, nyní je na palubě Lukáš – hlavní řidič, mechanik, kuchař, Multifunkční TOM, dva kameramani Jiří a Michal a já.
Seriál bude na Prima ZOOM, první dva díly jsou už na světě a seriál bude startovat v říjnu. Videa dáváme pravidelně na náš YouTube kanál, sleduj ho.
Bylo tam toho opravdu hodně, a přestože nejsme velký tým, celosvětová krize nás trochu prověřuje – termíny, ve kterých se za námi dočasní členové přijedou podívat se posouvají, ale samozřejmě vše splníme.
Trajda je na to dobře. Vždy je velký rozdíl jezdit kolem komína, nebo po stále stejné i známé trase anebo jet expedici po neznámých cestách, v neznámem prostředí. Dle plánu jsme měli být už v Uzbekistánu, ale je velký úspěch, že jedeme stále dál a expedice se neukončila.
Jsme skvělý tým, ale vlk samotář to má vždy těžké. Debatujeme v týmu, když hledáme varianty itineráře a další věci. Co se týče zásadního plánovaní, před každým rozhodnutím opět chci znát názor týmu a až poté přijde rozhodnutí. Učím se pracovat s různorodým týmem, hodně mě v tom inspiroval, i když jen zlomkem Martin Cheníček.
Turecko, cesta alternativní, a to cestou do malé vesničky v horách.
Díky za upozornění, často text prochází dvojí korekturou, ale máš pravdu, že vše je v rychlosti a spěchu, budeme se na to víc soustředit.
Ahoj, díky za podměty, většina z toho bude v seriálu, který poběží na podzim na PrimaZOOM, a budeme na to myslet.
Ok, přidáme i techničtější záležitosti.
Seriál odstartuje na podzim, kniha by měla být, přesně o tom, co píšeš.
Díky, dobrá připomínka. V Turecku je to klidnější z pohledu člověka, který cestuje dvacet let, z pohledu Evropana jsou řidiči neklidní, nepředvídatelní, moc troubí, často nedodržují předpisy.
Na našich www je aktuální poloha i trasa kudy jsme projeli, plus Kateřina aktuálně pracuje na další cestovatelské platformě, kde budou vidět místa, kde jsme byli, a to včetně datumů.
Ano to je smysl celé výpravy, často se to nedá vměstnat do slov, tak to naši profesionální kameramani a střihači zpracují do krátkých videi, které pak jsou k viděním na našem YouTube.
Ty jo, mrkni na můj FB profil. Poctivě každý den píšu deníček s kým jsme se potkali, často i to, co jsme každý den jedli.
Hranice do Íránu jsou otevřené, nyní řešíme víza, která nám propadla, a čekáme na nano respirátory, které nám poslali z Ministerstva průmyslu a obchodu, abychom je cestou prezentovali. Tento týden vyrážíme směr Írán.
Rozumím, zpracujeme nějaký článek anebo video. Čím je auto větší tím je toho víc a na takové expedici prostě nemůžeš nic podcenit. Vypracovali jsme podrobnou tabulku po kolika kilometrech máme udělat to či ono, takže vlastně jen kontrolujeme tachometr a tabulku a pak děláme jednotlivé úkoly. Vše jsme konzultovali přímo s motoráři z Tatry, konzultovali s lidmi, kteří jezdí stejnými stroji v extrémní Sibiři. Naše Trajda není jen Tatra, její nedílnou součástí je také spousta dalších věcí na nástavbě. Co se týče úprav, oprav, kontrol na Trajdě na cestě, tak to skuzečně moc neventilujeme na FB, ono by to pak mohlo vypadat, že každý den ležíme pod autem a někdo by si mohl myslet, že je to tím že je Trajda špatná. Tím rovněž předcházíme sporům v komentářích, kdy někteří – i když u auta nejsou a neznají souvislosti, píší, že jsme blbci, že ten šroub utahujeme málo, že bychom měli víc, a to například protože jsme nikde neukázali a nikomu neřekli, že je závit je poškozený, zatím jsme ho neopravili protože nemáme závitník, nebo jsme ho nedotáhli, protože umělá hmota pod šroubkem je mírně naprasklá, nebo že jsme na šroub dali lepidlo, protože se bojíme, aby nepraskla ta umělá hmota. V minulosti jsme se snažili to vše osvětlit, ale byly to desítky hodin a stejně to nic nepřineslo. Navíc jsem díky tomu byl nazván sebestředným blbem, proto raději o těchto věcech prozatím psát nebudu.
Někteří ani neví, co je Česká republika, tím prokazatelně děláme propagaci Česku a informujeme lidi, že taková zem existuje.
Na automobil máme přimontovaný “výrobník” vodíku, který je získáván z vody a nepatrné množství této směsi pak přidává do sání. Do motoru tedy jde studený vzduch obohacený o vodní páru a o směs vodíku. Na výkonu to jde poznat především v maximálním výkonu, tedy v kopcích, nemusíš tolik podřazovat, drží otáčky i v kopci atd.
Díky.
Ozve se vám někdo, abychom společně vytvořili materiál, který bude tím správným.
Cestování je hodně o improvizaci, to samé opravy na cestách. Zatím vše sloužilo jak má. Nyní díky COVID-19 se itinerář trochu upravil, památky jsou zavřené, a to co vidíme je z poloviny náhoda nebo usilovné hledání v mapách, komunikace s místními, ale o to větší dobrodružství a poznávání.
To se uvidí až se nás na to zeptáš za pár měsíců nebo za pár let.
Díky, v to věřím
Provedeme!
Moc díky!
Víc fotek, provedeme!
Projekt Tatra kolem světa 2 je soukromým počinem a i když nás Tatra Trucks podporuje, nejde o výpravu financovanou a řízenou Tatrou.
Díky.
Ventily se podařilo v Turecku sehnat, a udělat repasy čtř hlav, které měly poškozené ventily.
Skvělé. A brzy na palubě Trajdy na viděnou (-:
Snažíme se okoukat to, co vaří a jedí místní a pak to vařit, sem tam jdeme ochutnat kuchyni od místních, někdy se snažíme vařit to, co bychom si uvařili doma, guláš s knedlíkem a podobně (-:
V plánu je do týdne dorazit do Íránu.
Péťa Ullmannová
Sleduj náš kanál na Youtube – zde je odkaz: https://bit.ly/2XW38RA
Sem tam je zahlédneme, ale věř mi, kam se hrabou na krásné Češky.
Momentálně je nás pět – Lukáš, hlavní řidič, mechanik a kuchař, Tomáš – multifunkční muž, Jiří a Michal kameramani a já.
Další destinací bude Irán, až budeme v dané zemi, bude možnost přiletět za námi a přidat se k nám. Tato možnost se nabídne těm, kteří s námi měli cestovat.
Když jsem odpovídal, tak jsme byli u Černého moře, u města Samson, v Turecku. Aktuálně jedeme směr hranice s Íránem.
Máme v týmu i ženy – borkyně (: díky!!!
Už se několikrát stalo, že jsme byli několik dnů bez internetu. O výstupy se stará Kateřina, která je momentálně v ČR. Z výpravy jí posíláme podklady, texty, videa zážitky, ty se v ČR zpracují a dají do světa. Svět bez sociálních sítí a internetu je určitě krásnější, ale tato výprava není o našich zážitcích, ale o tom sdílení, ke kterému jsme se zavázali, k tomu zprostředkování toho všeho, přeci naše heslo je: „Pojeď v tom s námi“ a chceme všem poskytnou informace z první ruky a těm, co chtějí umožnit i účast na palubě.
Díky, jsme rádi, že se líbí.
Čerstvé zážitky můžeš získat e-mailem. Snadno a zdarma.
Díky tomu budeš vědět co se děje, jak expedice probíhá a co právě zažíváme. A kdo ví, třeba tě zaujme a přidáš se k nám.